Battle enemy encounter: so if you attack the enemy first, HP enemy will reduced. (it will not be reduced in easy mode)
SATB (style active time battle: SATB is the system to fight the enemy. Ability can be set up to four - basic attacks such as FIGHT , GUARD and MAGIC and AVOID. You can change SATB combination that has been set in advance by using costume, weapon, shield, accessories and ability.
Guard: it is possible to reduce the damage taken by guarding. Depending on what types of enemies, sometimes just by guarding it will not be knocked out in one shot if you just guard. There are a lot types of guarding you can choose from, not only just one type.
HP recovery is limited: Unlike the traditional games and FF XIII series, HP cannot recover when battle is over. Recovery magic items are classified into GP ability. There is nothing that you can recover HP to normal even if you're using CURE. You can recover HP loss by using recovery items, staying at inn or dining at restaurant. At the start of game, you can only bring 6 items with you but as the story progress, the number of items you can bring is increased slightly.
GPアビリティ
バトルに勝利したときに溜まる“GP(グローリーポイント
”を消費して実行するアビリティ。GPポイントを一定まで溜めると、バトル画面左下に表示される使用可能回数が増える(ゲームスタート時の最大使用可能回数は5)。E3 2013用の試遊版では、バトル中の時の流れを遅くし、一方的に攻撃できる“オーバークロック”が使用可能だった。“ケアル”や戦闘から逃げる“エスケープ”も、GPアビリティに分類される。
部位破壊
巨大なモンスターは、特定部位に攻撃を集中すると、そこを破壊できる場合がある。E3 2013用試遊版でのザルティスは、魔法攻撃に弱く、ノックアウトと同時に頭部の角が破壊できた。部位破壊を行うと、その部位を使う攻撃を封じられるほか、報酬が変化することもある。
ノックアウト (Knock-out)
敵が苦手とする属性の攻撃を継続的に当て続けることで、相手の体勢を崩せるシステム。どの属性の攻撃が有効かは、攻撃を当てたときに、敵のHPゲージの背後に表示される“ノックアウトウェーブ”で判断できる。弱点の攻撃をヒットさせると波形が発生し、赤くなるにつれてノックアウト発生が近づく。 - can someone translate this please.. I'm not so sure how to rephrase this to English. lol
Difficulty available
Easy mode: Friendly battle difficulty, battle escape without penalty and gradually recover HP
Normal mode: Battle difficulty standard, battle escape penalty and no HP recovery.