Final Fantasy VII: The First Soldier

From the most recent Nomura interview done- and published by Famitsu

――『FFVII FS』は、『FF』シリーズではまさかの(?)バトロワアクションということで、『FFVII』ファンの方はもちろんですが、それ以外の方にも訴求できる作品という意味合いが強いのでは、と感じました。一方で、『PUBG』や『Fortnite』、『Apex Legends』、『荒野行動』など、バトロワゲームもかなりライバルが多めですが、どのような層をターゲットとした作品なのでしょうか?

野村『FFVII』に限ったことではありませんが、長く続くIPのファン層はある程度固定されていき、逆にそれ以外の層への訴求力は我々の課題となっています。『FFVII』という大看板にあぐらをかいていられないという思いは強く、いまいちばん熱いジャンルに挑戦者として参加しようという気概で『FFVII FS』を開発しています。ジャンル的にも『FFVII』を知らない、『FF』自体プレイしたことがない層が多くいるジャンルだと思っています。本作をきっかけに、『FFVII』の世界観に興味を持っていただければという気持ちはありますが、当然やるからには半端な物は出せないので、内容的にも全力で挑んでいます。また、我々にとっても初めて経験するジャンルですが、『FFVII』ファンの方々の多くの方も経験したことのないジャンルかもしれません。ぜひいっしょに挑戦してみていただきたいです。

――画面左上の3人の一般兵は仲間を表しているんでしょうか。また、拳、剣、杖のアイコンはジョブを表していると思いますが、ジョブはバトルごとに変えることはできるんでしょうか。


野村『FFVII』本編にジョブチェンジの要素はありませんが、『FF』ならではの要素はこのジャンルの中で個性を強く出すために、多分に用意しています。お察しの通り、各プレイヤーはスタイルというジョブに似たプレイスタイルを設定してバトルに臨むことが可能で、アイコンはそれを示した物です。スタイルはそれぞれ特別な能力やスキルを持っており、バトル毎に設定が可能です。ひとつのスタイルを使い続けることの利点もありますが、それはまた別のタイミングで公開させていただきます。

――ベータテストなどは予定されているのでしょうか?

野村クローズドベータテストの実施は予定はしているので、今後の情報をお待ちいただければと思います。

――『FFVII FS』について、野村さんがこだわっている点はどこでしょうか?

野村ほとんどがゲームプレイで構成されているので、自分自身も手触り感等のプレイに重きを置いています。ただ、バトロワプレイヤーの皆さんがいちばん気にされるのはバランス部分だと思います。本作の立案者のひとりであるプロデューサー市川自身がバトロワのヘビープレイヤーなので、本人が皆さんの代弁者的にこだわって調整に意見しています。自分は下手なりの意見もしていますが、彼がかなり詳しく、自分が出すアイデアに対しても、それがバトロワのバランスにどう影響するかを答えてくれているので安心して無茶を言っています。後はグラフィックに関して、スマホ用ということでがっかりされないレベルまで叩いてもらっています。

DeepL said:
--FFVII FS" is, for the first time in the "FF" series (?), a Battle Royale action game. I felt that "FFVII FS" was meant to appeal not only to "FFVII" fans, but also to other people. On the other hand, there are quite a few rivals for the game, such as "PUBG", "Fortnite", "Apex Legends", and "Wilderness Action".

Nomura: Although not limited to "FFVII", the fan base for long-lasting IPs is fixed to a certain extent, and our challenge is to appeal to other segments. We feel strongly that we cannot rest on the laurels of "FFVII", and are developing "FFVII FS" with the spirit of participating in the hottest genre as a challenger. In terms of genre, I believe that there are many people who don't know about "FFVII" and have never played "FF" itself. We hope that this game will be a catalyst for people to become interested in the world of "FFVII", but of course we can't produce something half-baked, so we are doing our best to make it as good as possible. Also, this is the first time for us to experience this genre, and many of the fans of "FFVII" may have never experienced this genre before. We hope you'll try it with us.


--Do the three soldiers in the upper left corner of the screen represent your friends? Also, the fist, sword, and staff icons represent jobs, but can the jobs be changed for each battle?

Nomura: There is no element of job change in the main game of "FFVII", but we have prepared a lot of elements unique to "FF" in order to create a strong individuality in this genre. As you may have guessed, each player can set up a style of play similar to a job, called a style, and go into battle with it, as indicated by the icons. Each style has its own special abilities and skills, and can be set for each battle. There are some advantages to using one style over another, but we'll talk about those at another time.


--Are there any plans for a beta test?

Nomura: We are planning to conduct a closed beta test, so please wait for further information.


--What is it about "FFVII FS" that you're so particular about?

Nomura: Most of it is gameplay, so I myself put a lot of emphasis on the tactile feel of the game. However, I think the most important thing for Battle Royale players is the balance. Producer Ichikawa, who is one of the designers of this game, is a heavy player of Battle Royale himself, so he has been giving his opinions on the adjustments as if he were speaking for everyone. I'm not very good at it, but he's very knowledgeable about the game, and when I give him an idea, he tells me how it will affect the balance of the game, so I can safely say that I'm being reckless. I've also asked him to beat the graphics to a level where I won't be disappointed since it's for a smartphone.
Some bold goals expressed here by Nomura. "... developing FFVII FS with the spirit of participating in the hottest genre as a challenger" and hoping to attract newcomers into the FFVII universe?

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At least for this shooter-style game they have a producer who is experienced with Battle Royale as a player, so that's promising.
 

Wol

None Shall Remember Those Who Do Not Fight
AKA
Rosarian Shield
Oh no... more time-travel.

But honestly, Rufus being his own father would be a cool twist...
 

FFShinra

Sharp Shinra Shill
Or Rufus is a clone. Not a theory I would have accepted before, but it would be a great way to account for him in the OG and in the compilation....
 
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Reactions: Wol
Stream goes live in a few hours

- Twitch (link from English Twitter account)
- YouTube and Nico video (links from JP Twitter account)

EDIT: According to the video descriptions there might be news on FFVIIR Intergrade in the stream?


『FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE』の新情報も…!?​
ぜひご覧ください!​

Google Translate:

New information on "FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE" ...!??​
Please take a look!​

DeepL:
There will also be new information on FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE...!​
Please watch!​
 
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