News

Best Final Fantasy VII Cosplay… Ever.

by May 24, 2010 10 comments

There are cosplays, and then, there are cosplays. Every so often, something a fan does is so fantastic that it’s worth bringing up aside from the normal news. You may have seen some incredible cosplay renditions of photo-realistic Cloud & Tifa from ACC, but it takes some serious creativity to come up with a Cloud costume that’s accurate to his appearance in the original game (aside from his MP blue clothes, rather than the SOLDIER purple). All that’s missing is a boxy Buster Sword to match. Below is a video (posted by a youtube user named kotono116) that shows that this cosplayer’s even got all the right moves.

Source: Topless Robot

10 comments

  1. ForceStealer
    #1 ForceStealer 24 May, 2010, 13:11

    Holy crap that’s freaking incredible.

    Reply to this comment
  2. Fairheartstrife
    #2 Fairheartstrife 24 May, 2010, 13:20

    Quexinos my ass. Fuckers. **glower**

    Reply to this comment
  3. Blazing782
    #3 Blazing782 24 May, 2010, 13:51

    LMAO i dont really know anything about cosplay but that is fuckin AWESOME

    Reply to this comment
  4. Animexcel
    #4 Animexcel 24 May, 2010, 23:31

    I saw him at Anime Central. Very clever I must say! I wish I thought of that! xD

    Reply to this comment
  5. Cerberus
    #5 Cerberus 25 May, 2010, 12:49

    … The hell with some Kingdom Hearts, Bleach or Naruto cosplays, FFVII rules always.

    Reply to this comment
  6. Lynn Strife
    #6 Lynn Strife 28 May, 2010, 09:16

    Omg, I wanna hug him too! xD
    Awesome cosplay, really awesome! =)

    Reply to this comment
  7. Lord Noctis
    #7 Lord Noctis 28 May, 2010, 13:28

    This is freaking genius. I award a thousand points to whoever thought of this.

    Reply to this comment
  8. Nadia
    #8 Nadia 29 May, 2010, 09:55

    He is AMAZING. Such creativity! That probably is the BEST FF VII cosplay EVERRRR. Just look at those perfect squats! Aww, I want to hug that cute pixelated Cloud too! X3

    Reply to this comment
  9. Bishojo1218
    #9 Bishojo1218 2 June, 2010, 20:32

    He’s sooooooooooo CUTE!!!!!!!
    I want to hug that cute cute pixelated Cloud…
    I love Cloud♥

    Reply to this comment
  10. SammyD
    #10 SammyD 9 July, 2010, 07:55

    That is really cute and original! <3

    Reply to this comment

Data protectionYour email address will not be published. No data will be shared with third parties.